logo design

Logodesign

Et godt logo er et stærkt mærke, der symboliserer eller associerer til virksomhedens profession og/eller grundlæggende værdier. Ud over symbolværdien er designet enkelt og tidløst, og opbygningen er geometrisk i orden, så også øjet frydes. voke er stærkt tilhænger af modulære opbygninger, når logoer designes og tager form. Alle proportioner i designets grundelementer defineres, og indbyrdes forhold fastlægges én gang for alle i et modulært system. Ad den vej sikres logoet sit ensartede udtryk – og dermed ensartet anvendelighed og styrke igennem årtier.

Logomanual

Virksomhedens logo er virksomhedens grafiske identitet udadtil. Derfor må signalet ikke forplumres ved forkert gengivelse. Til at imødegå den slags fejleksponeringer, anbefaler voke altid, at der sideløbende udarbejdes en enkeltsidet ”mini logomanual”, hvori ethvert forhold omkring brugen er defineret – såvel de indbyrdes forhold som afstandene imellem – samt angivelse af farverkoder inden for alle gængse processer etc.

Bomærke, navnetræk og payoff

Et logo opbygges ofte af tre elementer: Bomærke, navnetræk og payoff (slogan). Ikke altid indgår et decideret bomærke (figur) i logoet, i stedet fremstår navnetrækket måske i en særligt udviklet skrifttype og/eller med et finurligt særpræg i samme.

Et kort og velvalgt payoff kan understrege virksomhedens overordnede budskab – og kan blive de værdiladede og velklingende ord, som virksomheden bedst huskes på. Bemærk! Logoer består – men ens payoffs kommer og går… Eksempelvis DSB, der tidligere anvendte ”Tog til tiden” – men ganske forståeligt nu benytter ”Lige til”.

Genkendelighed og loyalitet

At et logo skal være enkelt og grafisk stærkt er grafisk børnelærdom. Er de to kriterier opfyldt, er opmærksomheden og genkendelseseffekten allerede markant. Rummer logoet derudover sympatiskabende elementer med et signal om troværdighed, er man nået meget længere. Så kan man ligefrem begynde at tale om gensynsglæde og loyalitet… Har du opnået kundernes loyalitet, kan du ikke nå højere. Men det er selvfølgelig ren utopi at tro, at et logos udformning alene fører til kundernes loyalitet. Det gør det absolut ikke – men det kan understøtte den veldrevne og redelige virksomhed i at opnå den.

Logo redesign

Tiden er en flygtig størrelse, og den kan ingen løbe fra. Heller ikke virksomhedens logo, som måske trænger til fornyelse, så det atter er på omgangshøjde. Ofte er det så lidt, der skal til. En grafisk ”ansigtsløftning” uden dybe snit, og logoet kan klare de næste tyve år. Bedst af alt er, hvis ingen opdager, at et velkendt logo er ændret. – Kun at ”ansigtet” pludseligt virker friskere…

Bliv kontaktet

Firma *

Dit navn *

Din e-mail *

Dit telefonnummer *

Ønskes kontaktet mellem:
og

Kontaktes på:
 Telefon E-mail Øvrig (skriv i kommentarfeltet)

Øvrige oplysninger/kommentarer

sitemap · tagcloud